Værdier

Dagplejen arbejder ud fra følgende pædagogiske værdier:

• At alle børn skal have deltagelsesmulighed, ud fra barnets forudsætning.

• At det skal være tydeligt og kendt for barnet, hvad det skal lære – og hvilke kompetencer det kan opnå.

• At vi lytter og forstår barnets perspektiv – og vi benytter/omsætter den viden som afsæt i læringsmiljøer.

• Vi arbejder bevidst med, at vores læringsmiljøer understøtter hverdagens sammenhænge og overgange.

• At vi arbejder for en refleksions- og evalueringskultur, med fokus på – hvordan vi til stadighed kan forbedre vores forskellige læringsmiljøer.

Vi antager, at vores værdier bidrager til:

• At alle børn skal og vil opleve sig som en del af fællesskabet – samt bidrage til fællesskabet og egen læring, og derved opnå større tillid til egne potentialer.

• At i gennem faglig refleksion, dialog og planlægning bliver det tydeligt og kendt for børn og voksne ”hvad skal udbyttet være”… vi sætter ord på/bevidsthedsgørelse.

• At vi udvikler og styrker nærvær og relationer (barn-barn og barn-voksen), samt at vi er bevidste om vores position ”gå foran, gå bagved og ved siden af)