Hverdagen

Lukkedage i 2024 hvor der tilbydes sampasning i Børnehuset Asserbo
25.-27. marts - de tre dage før påske
10. maj - dagen efter Kristi Himmelfartsdag
05. juni - Grundlovsdag (denne dag er der IKKE mulighed for sampasning)
27. - 31. december - dagene mellem jul og nytår

Sampasningen varetages af personalet fra Børnehuset Asserbo.
Tilmelding til sampasning sker via Aula.

Dagens gang

Velkommen og aflevering
Når I afleverer jeres barn skal I starte med at hjælpe jeres barn med at få vasket hænder, inden barnet kommet ind på gruppen.

Vi forventer at I har smurt jeres barn ind i solcreme når vejret kræver det.

Husk at checke dit barn ind på Aula skærmen i garderoben eller i fællesrummet.

Kl. 06.00
Dagen starter i børnehusets fællesrum hvor vuggestue og børnehave er samlet. Her er der mulighed for morgenmad. Børn som afleveres efter kl. 07.00 forventes at have spist morgenmad hjemmefra.

Kl. 07.00
Deles vuggestue og børnehave, og de enkelte grupper åbnes op når personalet møder ind.
Vi vægter en stille start på dagen, hvorfor døren til grupperne er lukket, men kom bare ind. Afleverer man sit barn på en af de andre grupper, så giv besked til personalet på dit barns gruppe.

Kl. 09.00
Vi henstiller til at jeres barn er afleveret senest kl. 09.00 af pædagogiske årsager. Vi vægter vores samlinger højt, her bliver dagens forløb gennemgået med børnene og her vil vi gerne undgå afbrydelser.

Kl. 09.30
Dagens planlagte og rammesatte aktiviteter igangsættes. Aktiviteterne kan være i børnehuset, på legepladsen eller ture ud af huset.

Kl. 11.00
Spiser vi frokost. Ugens menu findes på Aula.

Efter frokost
I vuggestuen sover de fleste børn til middag, i børnehaven sover nogle af de yngste børn til middag.

Børnene bliver eftersmurt med solcreme hvis vejret kræver det.

Eftermiddagen
Alt efter vejret er vi på legepladsen i kortere eller længere tid. Nogle dage bliver vi indenfor.
Der pågår forskellige aktiviteter og lege.

Kl. 14.00
I vuggestue får børnene tilbudt mad når de er klar til det.
I børnehave er der café mellem kl. 14.00-15.00 hvor personalet er opmærksomme på, at alle børn får tilbudt muligheden for at få noget at drikke og spise.

Tak for i dag
Husk at checke dit barn ud på Aula skærmen i garderoben eller i fællesrummet, sig også hej til en fra personalet så vi ved I er gået hjem.

Årshjul 2024
Kommer snarest (opdateret 18. april 2024)

Den styrkede pædagogiske læreplan

Shape Created with Sketch.