værdier

Vi er overbevist om at børn altid prøver at gøre det bedste de kan. Vi har ansvaret for at støtte og hjælpe det enkelte barn ind i meningsfulde relationer, og gør os umage med at oversætte barnets gode intentioner over for andre.

Omsorg er et vigtig nøgleord i vores hus. Vi tager udgangspunkt i det enkelte barns erfaringer og historie, og så sørger vi for at møde barnet på en anerkendende og respektfuld måde.

Vi arbejder ressourcefokuseret, altså med udgangspunkt i det enkelte barns kompetencer, så når vi feks. skal støtte barnet i at blive mere selvhjulpen, så starter vi der hvor barnet allerede mestrer noget, og så udvikler vi sammen derfra.

Øvelse i at tage regnbukser på

Så er vi der næsten

Vi arbejder efter den styrkede læreplan, hvor der er fokus på, hvad vi voksne skal gøre for at barnet er i stand til at ”lære sig noget”. Dvs. vi gør os umage med at finde ud af hvad der interesserer børnene, og samtidig finder ud af hvad der kunne være det næste læring og udviklingsrum. Så er det vores ansvar at indrette læringsmiljøer hvor dette kan ske.

Vi klipper grøntsager ud af reklamer

der klippes grøntsager ud

For at sikre det største udbytte hos børnene, arbejder vi meget i mindre grupper. Dels aldersopdelt og dels i grupper der har brug for at styrke nogle af de samme kompetencer.