Hverdagen

Vores dagligdag:

Vi åbner dagligt kl. 06.00

Vi spiser morgenmad i vores fællesrum fra kl. 6.00- 7.15 for de børn, der ikke har spist hjemmefra.

Ca. kl. 07.30

Begynder vi at åbne de forskellige stuer, nogle stuer vil være sammen om morgenen, frem til der møder flere voksne og børn ind i huset.

Kl. 09.00-09.30

Vi holder formiddagssamling på stuerne, med et tilbud om formiddagsmad, i dette tidsrum har vi en pædagogisk aktivitet(dagens barn osv.)                                         Derfor vil vi bede jer om enten at aflevere før eller efter formiddagssamling, med mindre andet er aftalt (det kunne være I skulle til et tandlæge besøg eller andet som gjorde at I blev forsinket)

Kl. 09:30 – 11.00

Pædagogiske aktiviteter i hele gruppen eller i mindre grupper, ture ud af huset m.m.

Leg ude/inde.

Kl. 11:00-11:45

Der spiser vi frokost på vores stuer. Hvis vi er ude af huset har vi mad med fra køkkenet.

Kl. 12.00-14.00

Hvis der er børnehavebørn som har brug for det at sove, er der mulighed for dette på stuen, de øvrige børn er på legepladsen.

I vuggestuen sover de fleste børn i dette tidsrum de mindste i barnevogne eller krybber, de største sover indenfor. De børn som er vågne vil som oftest være indenfor at lege.

Kl. 14.00-14.30

Vi spiser et let eftermiddagsmåltid på stuerne, andre gange på legepladsen hvis vi har lyst eller vejret er til det.

Kl. 14.30-16.00

Forskellige aktiviteter tilbydes, leg i vores legezoner, historie, tegne, puslespil osv.

Kl. 16.00-17.00

Vi lukker vores stuer af til kl. 16.00, herefter går vi i fællesrummet, hvor de sidste børn og voksne mødes.

Ved afhentning - husk at sige farvel til en voksen, så taster vi jeres barn ud på aula

Dokumenter mediebibliotek

Ny styrket læreplan legeplads.pdf